Cara untuk meremajakan kulit sekitar mata

gadis dengan kulit yang diremajakan di sekitar mata

Kemungkinan moden dari segi kosmetologi, serta perubatan estetik menawarkan cara yang berkesan untuk meremajakan kulit di sekitar mata. Seperti yang anda ketahui, epidermis di tempat ini sangat nipis dan oleh itu terdedah kepada faktor luaran. Di samping itu, stasis limfa berlaku lebih kerap dan peredaran lebih lemah.

Penjagaan mata harus dimulakan selepas usia 20 tahun. Aspek penting dari ini adalah penghidratan dan pemakanan. Penjagaan yang betul juga harus berdasarkan krim mata yang dipilih dengan betul dengan formula halus yang tidak menyebabkan kerengsaan atau pemekaan. Di samping itu, digosok berlebihan ke dalam epidermis tidak digalakkan.

Kosmetologi dan perubatan estetik menawarkan banyak kaedah untuk meremajakan kulit di sekitar mata. Yang paling popular ialah:

  1. Mesoterapi jarum.
  2. Carboxytherapy.
  3. Asid hyaluronik.
  4. Botox.
  5. laser CO2.

1. Mesoterapi jarum

Prosedurnya terdiri daripada menyuntik nutrien ke dalam kulit. Kaedah ini sangat popular kerana ia sangat berkesan. Selama bekerja, pelbagai bahan digunakan, tugasnya adalah untuk menghidupkan kembali dan menjana semula kulit yang letih. Ini termasuk asid hyaluronik, koktel vitamin, dan silika organik. Apabila membuat keputusan mengenai rawatan mesoterapi jarum, pakar dermatologi atau estetik biasanya mengesyorkan satu siri 3 lawatan.

2. Carboxytherapy

Carboxytherapy adalah prosedur popular yang sama dengan mesoterapi. Ia disyorkan, khususnya, untuk kedutan statik di bawah mata, beg di bawah mata, untuk menghilangkan lingkaran hitam dan pengumpulan lemak. Carboxytherapy, dan oleh itu suntikan karbon dioksida (CO2) jauh ke dalam kulit, mencetuskan banyak proses yang mempengaruhi penampilannya. Hasil daripada tindakan karbon dioksida, saluran darah mengembang, kolagen dan elastin dirangsang. Semua mekanisme ini bermula dengan rawatan pertama. Terapi disyorkan untuk dijalankan dalam satu siri 5-6 sesi. Carboxytherapy merangsang peredaran darah di kulit, melancarkan kulit, menjadikannya lebih anjal. Dengan merangsang proses pengeluaran kolagen, kawasan di sekitar mata bercabang dan bengkak berkurang.

3. Asid hyaluronik

Suntikan asid hyaluronik adalah prosedur yang sangat disyorkan untuk kelopak mata. Asid hyaluronik yang disuntik mengikat air, meningkatkan jumlah kawasan itu. Semua ini membuatkan kedutan hilang. Di samping itu, penggunaan asid meningkatkan tahap penghidratan epidermis. Suntikan asid hyaluronik memberikan kesan segera yang berlangsung selama enam bulan.

4. Botox

Botox, juga dipanggil toksin botulinum, adalah salah satu kaedah yang paling terkenal dan popular untuk menghilangkan kedutan muka. Ia berfungsi dengan menekan impuls saraf, yang menyebabkan kelumpuhan otot. Ini menjadikan mereka kelihatan lembap dan santai, yang seterusnya memberikan kulit yang lebih halus. Kesan dari semua ini adalah wajah yang segar dan semula jadi yang tahan dari 3 hingga 6 bulan.

5. CO2 laser

Kelebihan terapi laser CO2 terletak terutamanya pada invasifnya yang rendah, kerana ia tidak memerlukan tempoh pemulihan. Laser CO2 menyebabkan kerosakan mikro pada kulit, yang membawa kepada pembekuan tisu. Ini, seterusnya, merangsang proses sintesis kolagen dengan mengaktifkan mekanisme penyembuhan secara serentak.

Rawatan laser CO2 meningkatkan ketegangan kulit, mengurangkan penampilan kedutan, dan melicinkan permukaan epidermis. Pada gilirannya, apabila digunakan pada mata, merangsang sel kulit, lebih sesuai untuk sintesis kolagen, yang menebal, meningkatkan ketegangan dan keanjalannya.